Obchodné podmienky vzťahujúce sa na kupujúcich-spotrebiteľov

Článok I.

Základné ustanovenia obchodných podmienok

1. Prvá časť obchodných podmienok upravuje práva a povinnosti strán kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim, ktorým je JAKUB – ORMIA s.r.o., Budovateľská 2634/15A, 093 01 Vranov nad Topľou, IČO: 54261856 zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Prešov, oddiel: Sro, vložka číslo:  43227/P (ďalej len „predávajúci“ v príslušnom gramatickom tvare) kupujúcim-spotrebiteľom, ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke internetového obchodu predávajúceho (ďalej len „kupujúci“ v príslušnom gramatickom tvare).


Kontakt na predávajúceho:

JAKUB – ORMIA s.r.o., Budovateľská 2634/15A, 093 01 Vranov nad Topľou zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Prešov, oddiel: Sro, vložka číslo:  43227/P

IČO: 54261856
DIČ:
2121611503
IČ DPH:
SK2121611503

Číslo účtu pre bezhotovostné platby:
Banka:
Fio banka, a.s., pobočka zahraničnej banky, Dunajská 1, 811 08 Bratislava
IBAN:
SK73 8330 0000 0054 2618 5666   
BIC (SWIFT): FIOZSKBAXXX

Korešpondenčná adresa:
JAKUB – ORMIA s.r.o.
Budovateľská 2634/15A
093 01 Vranov nad Topľou
Tel. kontakt: +421 917 378 965
Email: info@kubino.sk

Orgán dozoru:

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Prešovský kraj

Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov 1  
Odbor výkonu dozoru
pr@soi.sk
tel. č. 051/772 15 97
fax č. 051/772 15 96
web:   https://www.soi.sk/
            https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi

2. Kupujúcim sa v zmysle prvej časti obchodných podmienok rozumie spotrebiteľ, ktorým je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.

Článok II.

Práva a povinnosti predávajúceho a kupujúceho

  1. Predávajúci má najmä tieto povinnosti:

            a) dodať objednaný tovar kupujúcemu v dohodnutom množstve, kvalite a zabaliť ho
            alebo vybaviť na prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu

            b) odovzdať kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe všetky doklady
potrebné na prevzatie a užívanie tovaru a ďalšie doklady predpísané platnými právnymi predpismi (návody
v slovenskom jazyku, daňový doklad atď.)

  • Predávajúci má právo na úplne zaplatenie kúpnej ceny od kupujúceho za dodaný tovar.
  • Predávajúci má právo zrušiť (stornovať) objednávku, ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode, ak sa so zákazníkmi nedohodne na náhradnom plnení.
  • Kupujúci má najmä nasledujúce povinnosti:

            a) prevziať tovar
            b) zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu včas vrátane nákladov na       doručenie tovaru

  • Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom stranami zmluvy.

Článok III.

Uzavretie kúpnej zmluvy

  1. K uzavretiu kúpnej zmluvy dochádza záväzným akceptovaním návrhu na uzatvorenie kúpnej zmluvy kupujúceho predávajúcim vo forme kupujúcim vyplneného formulára, t. j. objednávky.
  2. Záväzné akceptovanie návrhu na uzavretie zmluvy uskutoční predávajúci najneskôr v nasledujúci pracovný deň po vykonaní objednávky. Záväzné akceptovanie bude vykonané prostredníctvom elektronickej pošty o akceptovaní objednávky po predchádzajúcom prijatí objednávky kupujúcim a po overení dostupnosti tovaru, platných cien a termínu dodania tovaru požadovaného kupujúcim označené ako „potvrdenie objednávky“. V prípade zistenia vyššej ceny si musí predávajúci vyžiadať od kupujúceho súhlas so zmenou ceny pred potvrdením objednávky. Až udelením súhlasu kupujúceho so zmenou ceny a následným potvrdením (akceptovaním) objednávky zo strany predávajúceho bude zmluvný vzťah uzavretý. Automatické vykonávané Oznámenie o prijatí objednávky, ktoré kupujúci dostane na svoju e-mailovú adresu ihneď po odoslaní jeho objednávky, sa nepovažuje za záväzné akceptovanie objednávky. Toto oznámenie má len informatívny charakter  za účelom upovedomenia kupujúceho o prijatí jeho objednávky

Článok IV.

Dojednania o kúpnej cene

  1. Kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu tovaru dohodnutú v kúpnej zmluve vrátane nákladov na doručenie tovaru bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho, online platbou platobnou kartou alebo platbou na dobierku (v hotovosti alebo platobnou kartou). Všetky ceny uvedené na internetovej stránke predávajúceho sú konečné vrátane DPH. Prípadné náklady na dopravu a balné budú zaúčtované na konci objednávky.
  2. Ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu bezhotovostným prevodom, až deň platby sa považuje deň, v ktorý bola celá kúpna cena pripísaná na účet predávajúceho.
  3. Kupujúci sa zaväzuje zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za dohodnutý tovar v termíne podľa kúpnej zmluvy, najneskôr však pri prevzatí tovaru.

Článok V.

Dodanie tovaru a platobné podmienky

  1. Objednávky vybavuje predávajúci v najkratšom možnom čase, od 24 hodín do 5 pracovných dní, najneskôr do 30 dní od dátumu potvrdenia objednávky. Ak predávajúci nesplnil svoj záväzok dodať tovaru v dohodnutej lehote, kupujúci ho vyzve, aby dodal vec v ním poskytnutej dodatočnej primeranej lehote. Ak predávajúci nedodá vec ani v tejto dodatočnej primeranej lehote, kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy.
  2. V prípade, ak kupujúci bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od zmluvy objednaný tovar neprevezme do 5 pracovných dní po uplynutí lehoty uvedenej v kúpnej zmluve, záväznej akceptácii, vzniká predávajúcemu nárok na uplatnenie náhrady za vzniknutú škodu vo výške skutočných nákladov na pokus o neúspešne doručenie objednávky. Po uplynutí 5 pracovných dní odo dňa, keď bol kupujúci povinný tovar prevziať, je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a predať tovar tretej osobe.
  3. Kupujúci je povinný prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť, aby tovar zaňho prevzala iná osoba. Ak bude potrebné dodávku tovaru opakovať z dôvodu neprítomnosti kupujúceho na mieste určenom v kúpnej zmluve, všetky náklady s tým vzniknuté hradí kupujúci, a to najmä opakované dodanie tovaru na miesto určenia v kúpnej zmluve a skladné.
  4. Kupujúci je oprávnený skontrolovať zásielku pri jeho doručení. V prípade zistenia poškodenia tovaru pri jeho prevzatí kupujúcim má tento možnosť odmietnuť tovar prevziať. O poškodený tovaru je dopravca povinný vyhotoviť tzv. škodový zápis za prítomnosti a na žiadosť kupujúceho. Na základe takto vyhotoveného záznamu doručeného predávajúcemu môže predávajúci po uzavretí škodovej udalosti s dopravcom poskytnúť odstráneniu nedostatku tovaru, zľavu na tovar a v prípade neodstrániteľných chýb tovaru dodať kupujúcemu nový tovar. Neskoršie reklamácie tohto typu bude potrebné preukázať.
  5. Kupujúci je oprávnený v prípade nedodaniu tovaru predávajúcim v lehote uvedenej v obchodných podmienkach odstúpiť od kúpnej zmluvy a predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú časť kúpnej ceny.
  6. V každej zásielke je priložená faktúra (daňový doklad).
  7. Spôsoby platieb: platba bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho, online platba platobnou kartou, platba na dobierku u prepravcu (v hotovosti alebo platobnou kartou).

Článok VI.

Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare

  1. Tovar zostáva majetkom predávajúceho až do úplného zaplatenia kúpnej ceny kupujúcim. Tovar je dodaný kupujúcemu jeho prevzatím pri osobnom odbere alebo okamihom jeho odberu prepravnou spoločnosťou.
  2. Nebezpečenstvo škody na tovaru prechádza na kupujúceho v momente keď prevezme tovar od predávajúceho, alebo v momente, keď mu predávajúci umožní nakladať s tovarom a kupujúci tovar neprevezme.

Článok VII.

Reklamačný poriadok

  1. Predávajúci zodpovedá za vady tovaru a kupujúci je povinný reklamáciu bezodkladne uplatniť u predávajúceho.
  2. Pre vybavovanie reklamácií platí tento Reklamačný poriadok.
  3. Kupujúci má právo uplatniť si u predávajúceho záruku len na tovar, ktorý vykazuje vady, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo predávajúci, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u predávajúceho.
  4. Počas záručnej doby má zákazník právo na bezplatné odstránenie vady po predložení tovaru vrátane jeho príslušenstva.
  5. Reklamácie vybavuje predávajúci písomne alebo elektronicky bezodkladne. Ak tovar vykazuje vady, zákazník má právo uplatniť reklamáciu v prevádzkarni predávajúceho v zmysle §   zák. č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa tak, že doručí tovar na adresu JAKUB – ORMIA s.r.o. Budovateľská 2634/15A, 093 01 Vranov nad Topľou, a vyplní formulár na uplatnenie reklamácie, pričom ho doručí poštou spolu s reklamovaným tovarom alebo formulár na uplatnenie reklamácie doručí elektronicky na adresu info@kubino.sk. Pri uplatnení reklamácie je kupujúci povinný preukázať, že tovar bol zakúpený u predávajúceho a je v záručnej dobe (napríklad dokladom o zaplatení).  Kupujúci je povinný presne označiť druh a rozsah vád tovaru. Reklamačné konanie tovaru, ktorý sa dá objektívne doručiť predávajúcemu, sa začína dňom, keď sú splnené nasledujúce podmienky:

            a) doručenie vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie
            b) doručenie reklamovaného tovaru vrátane príslušenstva
           
Reklamačné konanie tovaru, ktorý sa nedá objektívne doručiť predávajúcemu a ktorý je pevne zabudovaný, sa začína dňom, keď sú splnené nasledujúce podmienky:

            a) doručenie vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie
            b) vykonanie obhliadky reklamovaného tovaru treťou osobou určenou predávajúcim, ktorá o obhliadke vydá kupujúcemu písomné potvrdenie

            Reklamačný formulár si môže spotrebiteľ stiahnuť na tomto mieste: REKLAMAČNÝ FOMRULÁR. Začiatok reklamačného konania sa označuje ako deň uplatnenia reklamácie. Reklamovaný tovar je nutné doručiť na adresu JAKUB – ORMIA s.r.o. Budovateľská 2634/15A, 093 01 Vranov nad Topľou, ak predávajúci alebo určená osoba neurčí inak (napr. dostaviť tovar priamo určenej osobe). V prípade akýchkoľvek nejasností sa kupujúci môže obrátiť na predávajúceho na číslo +421 917 378 965, prípadne na e-mail info@kubino.sk.

  • Predávajúci je povinný prijať reklamáciu vo svojej prevádzke v zmysle ust. § 18 ods. 2 zákona.
  • Predávajúci je povinný zabezpečiť prítomnosť osoby poverenej vybavovať reklamácie v zmysle § 18 ods. 3 zákona.
  • Predávajúci alebo určená osoba vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme zvolenej predávajúcim, napr. vo forme mailu alebo v písomnej podobe, v ktorej je povinný presne označiť chyby tovaru v súlade § 18 ods. 5 zákona a poučiť spotrebiteľa o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci je povinný doručiť potvrdenie o uplatnení reklamácie kupujúcemu ihneď. V prípade, ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie.
  • Podľa rozhodnutia kupujúceho, ktoré zo svojich práv v zmysle § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuj, je predávajúci alebo určená osoba povinná určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa § ust. 2 písm. m) zákona ihneď, v zložitejších prípadoch do 3 dní od začiatku reklamačného konania, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku reklamačného konania. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie predávajúci alebo určená osoba reklamáciu vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar. O ukončení reklamačného konania a výsledku reklamácie informuje predávajúci kupujúceho formou dohodnutou medzi obidvoma zmluvnými stranami (e-mailom a doporučeným listom) a zároveň bude kupujúcemu spolu s tovarom doručený reklamačný protokol. V prípade, ak kupujúci uplatnil reklamáciu tovaru počas prvých 12 mesiacov od uzavretia kúpnej zmluvy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe vyjadrenia znalca alebo stanoviska vydaného autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou alebo stanoviska určenej osoby (ďalej len „odborné posúdeniu tovaru“). Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemôže predávajúci od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie tovaru ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením tovaru. Ak kupujúci uplatnil reklamáciu výrobku po 12 mesiacoch od uzavretia kúpnej zmluvy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže kupujúci zaslať tovar na odborné posúdenie. V prípade, ak kupujúci zašle tovar na odborné posúdenie určenej osobe uvedenej v doklade o vybavení reklamácie, náklady odborného posúdenia tovaru, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za reklamovanú vadu tovaru, môže reklamáciu uplatniť znova počas vykonávania odborného posúdenia tovaru záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenej reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie tovaru, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
  • Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia chyby vymeniť chybnú vec za bezchybnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
  • Nárok na bezplatnú záručnú opravu zaniká:

            a) ak kupujúci nepreukáže, že chybný tovaru kúpil u predávajúceho
            b) neoznámením zjavných chýb pri prevzatí tovaru
            c) uplynutím záručnej doby tovaru
            d) mechanickým poškodením tovaru spôsobeným kupujúcim
            e) neodborným zachádzaním alebo zanedbaním starostlivosti o tovar
            f) poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením
            g) neodborným zásahom, poškodením pri doprave, poškodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou
elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci.

  1. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:

            a) odovzdaním opraveného tovaru
            b) výmenou veci
            c) vrátením kúpnej ceny tovaru
            d) vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru
            e) písomnou výzvou na prevzatie predávajúcim určeného plnenia
            f) odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.

  1. Predávajúci je povinný o spôsobe vybavenia reklamácie a o vybavení reklamácie kupujúcemu vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie prostredníctvom pošty, kuriérskej spoločnosti alebo prostredníctvom e-mailu.
  2. Záručná doba zakúpeného tovaru je 24 mesiacov za predpokladu, že nie je pre konkrétne prípady stanovená iná záručná doba, a táto začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim. Ak je na tovare, na jeho obale alebo návode uvedená v súlade s ďalšími právnymi predpismi lehota na použitie tovaru, skončí sa záručná doba uplynutím tejto lehoty. Chyba tovaru a nároky vyplývajúce z nej musia byť uplatnené do konca záručnej doby. Uplynutím záručnej doby zaniká právo na uplatnenie reklamácie.
  3. Záručná doba sa predlžuje o časový úsek, počas ktorého kupujúci nemohol používať tovar z dôvodu jeho opravy.
  4. V prípade výmeny tovaru za nový začne plynúť záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na vymenený tovar, respektíve jeho časť.
  5. Ak ide o odstrániteľnú chybu tovaru, bude reklamácia vybavená v závislosti od rozhodnutia kupujúceho jedným z nasledujúcich spôsobov:

            a) odstránením vady
            b) predávajúci chybný tovar vymení.

            Ak ide o chybu, ktorú nemožno odstrániť, alebo o jednu viackrát opakovanú odstrániteľnú chybu, alebo o väčší počet rôznych odstrániteľných chýb, ktorí bránia tomu, aby mohol byť tovar riadne užívaný ako bez chyby, predávajúci vybaví v závislosti od rozhodnutia kupujúceho reklamáciu jedným z uvedených spôsobov:

            c) výmenou tovaru za tovar iný
            d) v prípade, že predávajúci nemôže vykonať výmenu tovaru za iný, vybaví reklamáciu vrátením kúpnej ceny, t. j.
vystavením dobropisu na chybný tovar.

  1. Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na chyby uvedené pri reklamácii.
  2. Za viackrát opakovanú odstrániteľnú chybu sa považuje výskyt jednej odstrániteľnej chyby viac ako dvakrát.
  3. Za väčší počet rôznych odstrániteľných sa považuje výskyt viac ako troch rôznych odstrániteľných chýb súčasne.
  4. Za dobu, počas ktorej nemôže kupujúci pre chyby tovaru riadne užívať tovar, sa považuje doba, ktorá tvorí spolu vyše 180 dní.
  5. Ak predávajúci ukončí reklamačné konanie ako odôvodnené zamietnutie reklamácie, pričom kupujúci s rozhodnutím nesúhlasí, môže si kupujúci uplatniť svoje právo na odstránenie chyby tovaru prostredníctvom súdu.

Článok VIII.

Osobné údaje a ich ochrana

  1. Predávajúci prijal primerané opatrenia k spracúvaniu osobných údajov podľa zák. č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a podľa nariadenia GDPR. Kupujúci potvrdzuje, že bol oboznámený so spracovaním jeho osobných údajov v zmysle pravidiel, ktorí nájde na nasledujúcom odkaze:       XXXXXXXXXXXXXXXX

Článok IX.

Odstúpenie od kúpnej zmluvy a prípady, keď odstúpiť
od kúpnej zmluvy nie je možné

  1. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal také závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodu vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar zákazníkovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti ihneď informovať kupujúceho a vrátiť mu už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve v lehote 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe. Tým nie je dotknuté právo kupujúceho dohodnúť sa s predávajúcim na inom spôsobe platby, ak v súvislosti s tým kupujúcemu nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy aj v prípade, ak kupujúci neprevzal tovar do 5 pracovných dní odo dňa, keď bol kupujúci povinný tento tovar prevziať.
  2. Kupujúci má právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu za podmienok upravených zákonom o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru, a to do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Kupujúci má právo v rámci tejto lehoty tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom, ako je obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom“ obchode. Odskúšať však neznamená začať tovar používať a následne ho vrátiť predávajúcemu. Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim v okamihu, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa:

            a) tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol
dodaný ako posledný, alebo ak sa
            b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo
posledného kusu, alebo ak sa
            c) tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru

  • Kupujúci môže u predávajúceho uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči alebo prostredníctvom formulára na odstúpenie od zmluvy zaslaného na adresu JAKUB – ORMIA s.r.o., Budovateľská 2634/15A, 09301 Vranov nad Topľou. Formulár na odstúpenie od zmluvy je možné stiahnuť na tomto mieste: XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
  • Kupujúci je s odstúpením od kúpnej zmluvy povinný doručiť predávajúcemu tovar spolu s príslušenstvom na adresu: JAKUB – ORMIA s.r.o., Budovateľská 2634/15A, 09301 Vranov nad Topľou. Tovar smie byť použitý iba v takom rozsahu, v akom môže spotrebiteľ vyskúšať tovar v kamennom obchode a tovar nesmie byť poškodený.
  • Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy. Lehota na odstúpenie je zachovaná, ak kupujúci zašle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy predtým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.
  • Po odstúpení od zmluvy predávajúci vráti kupujúcemu všetky platby, ktoré kupujúci preukázateľne uhradil v súvislosti s uzavretím zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru. Predávajúci však nie je povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady, ak si kupujúci zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktorí si zvolil kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Platby budú kupujúcemu vrátané do 14 dní odo dňa, keď bude predávajúcemu doručené oznámenie kupujúceho o odstúpení od kúpnej zmluvy. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe, ak sa kupujúci nedohodne s predávajúcim na inom spôsobe platby, ak v súvislosti s tým kupujúcemu nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky.
  • Predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu všetky platby podľa týchto všeobecných obchodných podmienok predtým ako mu je tovar od kupujúceho doručený alebo kým doručenie kupujúci nepreukáže. Platba za zakúpený tovar bude teda predávajúcim uhradená až po doručení vráteného tovaru naspäť alebo po predložení dokladu o tom.
  • V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar, ktorý je použitý alebo poškodený, prípadne je hodnota tovaru znížená v dôsledku takého zaobchádzania potrebného na zistenie vlastnosti a funkčnosti tovaru, má predávajúci voči kupujúcemu nárok na náhradu škody vo výške hodnoty opravy tovaru a uvedenia tovaru do pôvodného stavu.
  • Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať naspäť alebo odovzdať predávajúcemu tovaru spolu s príslušenstvom vrátane dokumentácie.
  • Kupujúci znáša priame náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu. Predpokladaný odhad týchto nákladov je v závislosti od veľkosti, hmotnosti tovaru, vzdialenosti odkiaľ sa uskutočňuje vrátenie tovaru a od cien, za ktoré kupujúcim vybraný prepravca poskytuje svoje služby vo výške od 5,00 € do 30,00 €. Orientačný výpočet je možný na webstránke Slovenskej pošty tu: https://cennik.posta.sk/
  • Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:

            a) poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom kupujúceho a kupujúci vyhlásil, že bol
riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom
poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,

            b) predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý
predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,

            c) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek kupujúceho, tovaru vyrobeného na mieru alebo
tovaru určeného osobitne pre jedného kupujúceho,

            d) predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,

            e) predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z
hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,

            f) predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,

            g) predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je
možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré predávajúci nemôže
ovplyvniť,

            h) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré kupujúci výslovne požiadal predávajúceho; to neplatí pre
zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na
vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u kupujúceho a kupujúci si
tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,

            i) predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov alebo počítačového
softvéru predávaných v ochrannom obale, ak kupujúci tento obal rozbalil,

            j) predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj kníh nedodávaných v
ochrannom obale,

            k) poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov,
poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a
podľa ktorej sa predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote,

            l) poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným
súhlasom kupujúceho a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca
právo na odstúpenie  od zmluvy.

  1. Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku alebo jej časť v prípade, že nie je možné z technických príčin tovar dodať v požadovanej lehote alebo sa zmenila cena zo strany dodávateľa (výrobcu) tovaru. Ak kupujúci zaplatil preddavok, bude mu tento uhradený naspäť do 14 pracovných dní. V prípade zrušenia objednávky kontaktujte predávajúceho: e-mail: info@kubino.sk, tel. č.: +421 97 378 965

Článok X.

  1. Kupujúci-spotrebiteľ je oprávnený využiť alternatívny spôsob riešenia sporov, a to tak, že sa obráti na predávajúceho so žiadosťou o nápravu v prípade, ak nebol spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci na takúto žiadosť odpovie zamietavo, alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, má kupujúci-spotrebiteľ právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov. Subjektmi alternatívneho riešenia sporov sú orgány a oprávnené právnické osoby v zmysle § 3 zák. č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov, a to napr. Slovenská obchodná inšpekcia, pričom kupujúci-spotrebiteľ je oprávnený si vybrať subjekt alternatívneho riešenia sporov, na ktorý sa obráti. E-mailový kontakt na predávajúceho info@kubino.sk. Kupujúci-spotrebiteľ pri podaní návrhu postupuje podľa
    § 12 zák. č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov. Alternatívnym riešením sporov možno urovnať spor medzi kupujúcim-spotrebiteľom a predávajúcim vyplývajúci zo spotrebiteľskej zmluvy. Hodnota sporu, ktorý sa urovnáva alternatívnym riešením sporov, musí presiahnuť sumu 20,00 €.
  2. Kupujúci-spotrebitelia sú oprávnení aplikovať platformu riešenia sporov online na riešenie sporov v jazyku, ktorý si zvolia. Kupujúci-spotrebiteľ môže na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu RSO, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr.

Článok XI.

  1. Ak je kúpna zmluva uzatvorená v písomnej forme, akákoľvek jej zmena musí mať písomnú formu. Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná najmä prostredníctvom e-mailových správ alebo prostredníctvom listových zásielok.
  2. Vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa spravujú príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka, zák. č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zák. č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zák. č. 284/2022 Z. z. v znení neskorších predpisov, zák. č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov, zák. č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a zák. č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov.